link_mdr
aktualności
2009 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 91 |
  min min min min min min min min min min min min
12 lutego 2009

Więcej ruchu pod prąd - interwencje

Więcej dobrych warunków poruszania się na rowerze we Wrocławiu, czyli interwencje i ich skutki. Poniżej nasze pismo z dnia 8 stycznia 2009 oraz efekty w galerii obok (na razie tylko Kopernika, ale Kuźnicza ma także być gotowa niedługo).
 


 

Wrocław, 08-01-2009


Urząd Miejski Wrocławia
50-032 Wrocław, ul.G.Zapolskiej 2/4

Dotyczy: warunków poruszania się na rowerze we Wrocławiu

Szanowni Państwo,

Zwracamy się z apelem o zmianę lub przywrócenie do stanu pierwotnego organizacji ruchu na ul. Kuźniczej, Słowackiego i Kopernika.

1. Na odcinku ul. Kuźniczej od ul. Uniwersyteckiej do pl. Uniwersyteckiego istniejące wyłączenie rowerów z zakazu jazdy w obu kierunkach funkcjonowało do końca roku 2005, kiedy to, na czas przebudowy ul. Grodzkiej, została zmieniona organizacja ruchu w tym rejonie. Po zakończeniu przebudowy ul. Grodzkiej nie przywrócono poprzedniego stanu do dziś (czyli przez ponad 2 lata). Prosimy o pełne uzasadnienie (nie) dokonania zmiany w organizacji ruchu w tym zakresie oraz przywrócenie stanu z jesieni roku 2005 – dopuszczenie ruchu rowerowego w obu kierunkach.

2. Wnosimy także o dopuszczenie ruchu rowerowego w obu kierunkach na ul. Kuźniczej na odcinku od ul. Uniwersyteckiej do ul. Nożowniczej – zarówno przekrój części jezdnej jak i natężenie ruchu jest takie samo jak na odcinku Kuźniczej od Nożowniczej do Kotlarskiej, gdzie ruchu rowerowy w obu kierunkach jest dopuszczony i z powodzeniem funkcjonuje.

3. Pragniemy także mocno wyrazić swój sprzeciw wobec zamknięcia dla ruchu rowerowego możliwości poruszania się w obu kierunkach na ul Kopernika oraz al. Słowackiego (od fosy do Bernardyńskiej) - kosztem powstających miejsc postojowych dla aut. W obu przypadkach nie zadbano o udrożnienie tych korytarzy dla ruchu rowerowego.

3.a. Al. Słowackiego pełni istotną rolę, z uwagi na bezpośredni dojazd do centrum prowadzący tą ulicą. W obecnej sytuacji (trwającej już ponad pół roku), rowerzyści nie mają możliwości legalnego dojazdu na przykład do północnego wejścia do Galerii Dominikańskiej, czy też przejazdu na relacji Słowackiego – Janickiego.

Uważamy, iż powiększenie przestrzeni parkingowej kosztem przestrzeni dla rowerów jest niedopuszczalne, zwłaszcza w świetle Polityki Transportowej miasta (centrum), istnienia i  perspektywy budowy w tym rejonie wielkogabarytowych parkingów samochodowych oraz deklaracji władz miasta o przyjaznej polityce wobec ruchu rowerowego. Domagamy się udrożnienia rzeczonego odcinak dla ruchu rowerowego w obu kierunkach.

3.b. Ul. Kopernika także stanowi istotny element systemu tras rowerowych Wrocławia (zwłaszcza odcinek od ul. Dembowskiego do Mickiewicza). Uniemożliwienie przejazdu rowerem ul. Kopernika w obu kierunkach uważamy za bardzo złe posunięcie. Jednocześnie chcemy podkreślić, że ewentualna, alternatywna możliwość poruszania się na rowerze ścieżkami parkowymi w żadnym wypadku nie może rekompensować zablokowania ruchu po jezdni. Ścieżki parkowe są bowiem przede wszystkim strefą dla pieszych, a także nie są tak utwardzone i należycie utrzymywane (na przykład odśnieżane) jak jezdnia dla aut. Najwidoczniej zmieniając organizację ruchu nikt nie zadał sobie nawet pytania jak zorganizować ruch rowerowy w tym rejonie; na przykład, jak legalnie powinien poruszać się rowerzysta na relacji ul. Dembowskiego (zasady ogólne) – al. Dąbska (ciąg pieszo-rowerowy)?

Sprzeciwiając się zawłaszczania każdej wolnej od aut przestrzeni na potrzeby parkingowe, zwłaszcza w takim miejscu jak Park Szczytnicki, domagamy się wyłączenia ruchu rowerowego z nakazu jazdy tylko w jednym kierunku, na całej długości ul. Kopernika.   


Z poważaniem

Radosław Lesisz
 



ilosc komentarzy:
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2017 - 11 - 22
 
Kopernika 1
Tak wyglądał po zmianie org. ruchu wylot od str. ZOO
Kopernika 2
A tak wygląda teraz - po interwencji
Kopernika 3
Wylot od str. Mickiewicza - przed
Kopernika 4
Wylot od str. Mickiewicza - po
Kuźnicza 1
Tak wyglądała ul. Kuźnicza w 2005 roku
Kuźnicza 2
A tak wygląda teraz
Kuźnicza 3
Nożownicza - Uniwersytecka. Tutaj też chcemy ruchu pod prąd
Słowackiego
Każda wolna przestrzeń pada ofiarą parkingów dla aut - także kosztem rowerzystów
 
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa