link_mdr
aktualności
2009 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 91 |
  min min min min min min min min min min min min
03 kwietnia 2009

Czekamy na poprawki na Lotniczej

Na początku roku Wrocławska Inicjatywa Rowerowa zwróciła się do Wydziału Inwestycji Miejskich z prośbą o interwencję w sprawie mankamentów na nowo wybudowanej trasie rowerowej na ul. Lotniczej (pismo poniżej).

Uwagi dotyczyły barierek przy przejazdach (które zostały zamontowane bez zachowania skrajni) oraz działania sygnalizacji na skrzyżowaniu z ul. Bajana (za krótkie światło zielone dla pieszych i rowerzystów).

Dnia 17 lutego b.r. Departament Infrastruktury i Gospodarki  poinformował nas, iż  opracuje dokumentację techniczną przewidującą wydłużenie światła zielonego dla pieszych i rowerzystów, a także zwrócił się do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta z prośbą o zajęcie się sprawą barierek.

Do dnia dzisiejszego nasze postulaty pozostają jednak bez echa.

Poniżej przykładowe zdjęcie źle zamontowanych barierek (przy skrzyżowaniu z ul. Metalowców) oraz filmik poglądowy na temat działania sygnalizacji na skrzyżowaniu z ul. Bajana.

 


Wrocław, 05.01.2009

Wydział Inwestycji Miejskich
Ul. G. Zapolskiej 2/4
50-032 Wrocław

Dotyczy: uchybień na ulicy Lotniczej

Szanowni Państwo,

Niniejszym listem pragniemy zwrócić Państwa uwagę na uchybienia na niedawno wykonanej drodze dla rowerów na ul. Lotniczej.

Wszystkie zamontowane na trasie barierki (przed przejazdami rowerowymi) nie spełniają warunku dla skrajni poziomej od drogi rowerowej – są zamontowane zbyt blisko krawędzi drogi rowerowej lub nawet w świetle drogi rowerowej.

Taka sytuacja jest niezgodna z obowiązującym u nas prawem. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie wyraźnie wskazuje, iż skrajnia pozioma dla drogi rowerowej winna wynosić min. 0,2m. Cytując natomiast za wrocławskimi Standardami:

W odległości 0,5 m od krawędzi drogi rowerowej nie mogą znajdować się żadne przedmioty o wysokości większej, niż 0,05 m, szczególnie po wewnętrznej stronie łuków. W co najmniej takiej odległości od krawędzi drogi rowerowej należy ustawiać słupy znaków drogowych, latarni itp.”

Ponadto sytuacja taka powoduje zawężenie przestrzeni dla rowerzystów, w miejscu, gdzie powinna być ona wręcz powiększona – jest to bowiem obszar akumulacji przed osygnalizowanym przejazdem.

Kolejnym mankamentem jest bardzo złe ustawienie sygnalizacji świetlnej na przejeździe i przejście przez ul. Bajana. Dla pieszych i rowerzystów zielone światło pali się tylko przez 6 sekund, następnie czas oczekiwania na czerwonym wynosi 87 sekund (pomiar z dnia 10-11-2008). Dzieje się tak głównie z powodu długiego czasu otwarcia prawoskrętu w ul. Bajana. Prosimy o zmianę programu sterującego sygnalizacją świetlną na bardziej przyjazny dla pieszych i rowerzystów.


Z poważaniem

Radosław Lesisz

spacer
niedoróbki
Są też inne dolegliwości: 1. na przejeździe dla rowerzystów, przy OSiR-ze (skrzyżowanie z ul. Hutniczą), jest wgłębienie i tworzy się po opadach spora kałuża 2. brak przejazdów do posesji sąsiadujących z ddr po stronie południowej: - przy hali targowej Tęcza - przy Creatorze i stacji Orlen - zaplanowano tam trawnik nie uwzględniając faktu, że piesi i rowerzyści z oczywistych powodów skrócą sobie przejście/przejazd - identyczna sytuacja 100-200 m dalej, przy Biedronce i przejściu dla pieszych.

Roman

Do tego dochodzi przejazd przez Górniczą
Na przejseździe przez Górniczą wzdłuż Lotniczej zielone dla rowerzystów świeci się też 6 sekund - potem przez ok. minutę skręcający w prawo z Lotniczej mają zielone. Na domiar złego widoczność na tym przejeździe jest fatalna, bo przejazd zrobiony jest bezpośrednio za rozłożystym drzewem i kierowca skręcający w prawo z Lotniczej do ostatniej chwili nie widzi mającego zgodnie z PoRD pierwszeństwo rowerzysty oczekującego przed przejazdem. Ciekawe, że wycięto w tym miejscu w "imię wyższej konieczności" kilkadziesiąt drzew, czasem zupełnie niepotrzebnie, "na wszelki wypadek"; a to się akurat ostało.

Pozdrawiam

Problemem przy Gorniczej nie jest drzewo ale geometria lukow - sa za ciasne, niezgodne ze standardami. a otwarty prawoskret w Gornicza to efekt niewybudowania wydzielonego prawoskretu - prawdopodobnie brak gruntow (nie chcialo sie wykupywac, to teraz jest jak jest). Z ta relacja bedzie jeszcze gorzej jak zamkna do przebudowy estakade przy stadionie - wtedy caly ruch pojdzie przez Gornicza / Hutnicza. Bedzie kaszana, sygnalizacji na bank nie zmienia.

radek



ilosc komentarzy: 3
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2017 - 11 - 22
     
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa