link_mdr
aktualności
2009 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 91 |
  min min min min min min min min min min min min
24 września 2009

Zaproszenie na masę krytyczną z petycją 25 IX 2009

W każdy ostatni piątek miesiąca o godzinie 18:00 z placu Bema rusza wrocławska Masa Krytyczna, czyli spontaniczno - propagandowy przejazd rowerowy przez miasto!

Najbliższa Masa już 25 września!

My nie blokujemy ruchu - my jesteśmy ruchem


UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA!

Na najbliższej masie chcemy zebrać jak najwięcej podpisów pod apalem do ogółu posłów zrzeszonych w parlamentarnej grupie rowerowej, aby poparli proponowane przez rowerzystów zmiany w Prawie o Ruchu Drogowym. Choć prace naz zmianami trwają od dawna, a ich zakres został już uzgodniony z Ministerstwem Infrastruktury, to ciągle brakuje odpowiedniego zaangażowania się posłów w tą kwestię. Bez odpowiedniego nacisku ze strony Ludu na Wybrańców Ludu, projekt zmian może ugrząźć w Sejmie. Dlatego też w najbliższy piątek na większości mas krytycznych w Polsce będą zbierane podpisy pod patycją, której treść zamieszczamy poniżej:

Do: Parlamentarna Grupa ds. Rozwoju Komunikacji i Turystyki Rowerowej

Apel o zmianę przepisów dotyczących ruchu rowerowego w ustawie Prawo o ruchu drogowym

Panie Posłanki, Panowie Posłowie,

Zwracamy się do Was z apelem o pilne podjęcie inicjatywy ustawodawczej na rzecz zmiany regulacji dotyczących ruchu rowerowego w ustawie Prawo o ruchu drogowym.

Polska jest krajem najwyższego ryzyka dla rowerzystów. Prawie 16 zabitych rowerzystów na milion mieszkańców rocznie to niechlubny rekord Unii Europejskiej. Dla całej UE ten wskaźnik wynosi aż czterokrotnie mniej . zaledwie 4 zabitych na milion rocznie. W Danii, gdzie ruch rowerowy jest ponad dziesięciokrotnie bardziej intensywny niż w Polsce, ginie proporcjonalnie o połowę mniej rowerzystów: 7,6 na milion mieszkańców.

Około 500 zabitych rowerzystów rocznie na polskich drogach to ogromne wyzwanie. Tym bardziej że wbrew obiegowym opiniom ogromna większość z nich to nie rowerzyści pijani i nieoświetleni. To często dzieci i osoby starsze, ginące w pełnym świetle dziennym na nowych lub dopiero co zmodernizowanych drogach. Dla ich bezpieczeństwa kluczowa jest przyjazna dla rowerzystów infrastruktura oraz przepisy jednoznacznie chroniące prawa niechronionych użytkowników dróg.

Obecnie obowiązujące przepisy dyskryminują rowerzystów i są niezgodne z międzynarodową Konwencją Wiedeńską o ruchu drogowym.  Co więcej, nie ułatwiają, a w wielu przypadkach wręcz utrudniają budowę infrastruktury rowerowej zgodnej z dobrą praktyką krajów europejskich.  Można w zgodzie z przepisami wybudować drogę rowerową, która pogorszy zamiast poprawić bezpieczeństwo rowerzystów, a jednocześnie te same przepisy de facto uniemożliwiają stosowanie sprawdzonych rozwiązań z krajów UE, takich jak pasy, kontrapasy czy śluzy rowerowe na jezdni.

W wielu przypadkach zachowania najbardziej bezpieczne są niezgodne z obowiązującymi przepisami.  Dotyczy to np. sposobu pokonywania rond czy przewozu dzieci w przyczepkach.  W kwestii pierwszeństwa na skrzyżowaniach z przejazdami dla rowerów zapisy ustawy Prawo o ruchu drogowym wprowadzają w błąd co do obowiązującego stanu prawnego, wynikającego z nadrzędnej Konwencji Wiedeńskiej!

Konieczne jest pilne uporządkowanie przepisów dotyczących ruchu rowerowego i infrastruktury rowerowej.  Podstawą do tego powinien być pakiet zmian, przygotowany społecznie przez organizacje zrzeszone w sieci "Miasta dla rowerów", a następnie doszlifowany w toku ponad rocznych prac z udziałem Ministerstwa Infrastruktury i Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Liczymy na poselską inicjatywę ustawodawczą w tym zakresie, co pozwoli skrócić proces legislacyjny i da szansę na wprowadzenie zmian w życie przed upływem tej kadencji parlamentu.  Uważamy, że byłoby to symbolicznym i godnym zwieńczeniem prac Parlamentarnej Grupy do spraw Rozwoju Komunikacji i Turystyki Rowerowej.

Z poważaniem,
Wrocławscy rowerzyści


Dla tych, którzy nie mogą pojawić się na Masie, przygotowana została przez łódzkich masowiczów internetowa wersja petycji: www.petycje.pl/4441



Pamiętajcie o dzwonkach, trąbkach, gwizdkach, sound systemach, itp.. Masa to nie marsz milczenia - przecież chcemy być zauważalni!

Chcesz reklamować masę na mieście? Pobierz wzory ulotek i powiel!
Więcej o masie oraz o panujących tam zasadach przeczytasz tutaj.

spacer
niedziałający link
fajnie że wszyscy mają wolne w pt, ale niektórzy nie(nie będę się tym denerwować;)), a są im bliskie sprawy rowerzystów, więc proszę o podanie poprawnego adresu strony internetowej petycji:)

Zuza

link do petycji
link jest poprawny, proszę ew. sprawdzić na innych przeglądarkach.

radez



ilosc komentarzy: 2
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2017 - 11 - 22
 
 
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 91 |
  1. Zaproszenie do udziału w I Wrocławskich Spotkaniach Podróżników Rowerowych 5 XII 2009
  2. Jeleniogórska - czy nieobowiązkowy ciąg pieszo-rowerowy jest możliwy?
  3. Kopernika pozostanie bez T-22
  4. Zaproszenie na masę krytyczną z petycją 25 IX 2009
  5. EDBS 2009: kompromitacja władz Wrocławia. Rafał Dutkiewicz nie lubi rowerzystów
  6. Europejski Dzień Bez Samochodu 2009
  7. Nasze bolączki, czyli propozycje na 22 IX
  8. Zaproszenie na Piknik Rowerowy 19 IX
  9. MI: "nie" dla pasów rowerowych w jezdni
  10. Zaproszenie na I Franciszkański Rajd Rowerowy szlakiem rycerstwa Henryka Pobożnego 11-13 IX
  11. Zielone światło dla rowerów (emetro.pl)
  12. Interwencje: Ślężna, Lotnicza, Legnicka
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa