link_mdr
aktualności
2009 :
  1. 1 - 12 |
  2. 13 - 24 |
  3. 25 - 36 |
  4. 37 - 48 |
  5. 49 - 60 |
  6. 61 - 72 |
  7. 73 - 84 |
  8. 85 - 91 |
  min min min min min min min min min min min min
19 października 2009

Dobre info: powstaną połącznia tras i kolejne stojaki

Garść dobrych wiadomości! Wydział Zamówień Publicznych podaje, że 02.10.2009 r. została podpisana  z firmą ANTI umowa na dostawę i montaż 205 sztuk stojaków rowerowych, na kwotę brutto 475.801,56 zł. Daje to w sumie 410 nowych miejsc postojowych na rowery.

Jednocześnie, jak informuje strona Urzędu Miejskiego "po dwóch nieudanych próbach wreszcie rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy 11 fragmentów dróg rowerowych we Wrocławiu  (zobacz nius prasowy poniżej oraz naszą wcześniejszą informację o rozpisaniu przetargu na dwóch pakietów).

Fragmenty te, to ważne łączniki pomiędzy istniejącymi ciągami rowerowymi, z czego najbardziej oczekiwane są te w centrum miasta: Piaskowa, Ruska, Św. Mikołaja, Powstańców Śląskich i Świdnicka. Mapka z zaznaczonymi fragmentami w galerii obok.

Łącznie projekty obejmują 10 kilometrów dróg rowerowych. Poniżej lista oraz propozycje (urzędu) na prowadzenie niektórych tras i nasze komentarze:

1. ul. Grabiszyńska (od pl. Legionów do ul. Zaporoskiej) - 2 x 700 m
Zaprojektowana będzie prawdopodobnie dwukierunkowa droga rowerowa po dwóch stronach Grabiszyńskiej z przejazdami przez ulicę Piłsudskiego (po wschodniej stronie, w rejonie lokalnego przewężenia przy numerze 50 ścieżka ma przechodzić we wspólny ciąg pieszo-rowerowy). Jak zaznaczono w ogłoszeniu "po północnej stronie od ul. Kolejowej do ul. Zaporoskiej ścieżka powinna prowadzić za linią zabudowy" - braki terenowe nie pozwalają na wydzielenie drogi dla rowerów z jezdni bądź chodnika.

2. ul. Powstańców Śląskich (od ul. Swobodnej do ul. Piłsudskiego) i ul. Świdnicka (od ul. Piłsudskiego do Podwala) - 500 m i 300 m (strona zachodnia i wschodnia)
Tu powstanie prawdopodobnie jednokierunkowa droga rowerowa po wschodniej stronie ul. Powstańców Śląskich w układzie jezdnia-droga rowerowa- chodnik w kierunku do centrum (czyli  przedłużenie nieszczęsnej ślepej ścieżki pod Arkadami). Ścieżka sprowadzona powinna zostać na jezdnię przed skrzyżowaniem z ul. Piłsudskiego, skąd przejdzie przez skrzyżowanie i poprowadzi na pas rowerowy przyłączony do arkad. Zobaczymy, czy da się tu zabrać przestrzeń dla samochodów, czyli jak wspomniano w ogłoszeniu "zawęzić jezdnię przy arkadach i wydzielić na niej pas rowerowy".

Z drugiej strony (zachodniej) Powstańców powstanie przejazd rowerowy przez ul. Nasypową, Bogusławskiego, Piłsudskiego i na skrzyżowaniu Świdnickiej z Piłsudskiego po południowej stronie.

Na ul. Świdnickiej jednokierunkowy pas rowerowy po zachodniej stronie, od Podwala do ul. Piłsudskiego  być może doczeka śluzy rowerowej, która powszechnie stosowana na zachodzie, u nas jeszcze wzbudza strach urzędników i konfuduje drogowców.

3. ul. Ruska - 350 m
Na Ruskiej planuje się jednokierunkową drogę rowerową od nr. 40 biegnącaą po pasie przyłączonym do arkad dzięki likwidacji parkowania równoległego. Niestety, taki zabieg udogodni tylko jazdę w prawo, czyli z Ruskiej w Kazimierza Wielkiego, jazda na wprost, czyli główny kierunek (do centrum) będzie wymagał ekwilibrystyki.

Na Ruskiej bowiem powinien znaleźć się pas filtrujący dla rowerów do jazdy na wprost, pomiędzy istniejącymi pasam dla aut (stnadard, nie tylko na zachodzie). Niestety, małe są sznase na takie rowzwiąznie, gdyż czegoś tak kosmicznego nie ma w naszym prawie. Także miasto nie jest na razie przygotowane do tak rewolucyjnych zmian.

Zatem, żeby pojechać z Ruskiej prosto (lub w lewo), trzeba będzie pokonać karkołomne zakręty i światła, bądź też, po staremu włączyć się do ruchu ogólnego, albo nielegalnie jechać po pasie dla tramwajów i autobusów.

Na drugim odcinku ulicy, od ul. Kazimierza Wielkiego do Rynku  ma z kolei powstać kontrapas - co jest też tylko możliwe poprzez usunięcie miejsc parkingowych dla aut.

4. ul. Powstańców Śląskich - 415 m i 500 m
Powstać ma dwukierunkowa droga rowerowa po zachodniej stronie od parkingu przy salonie samochodowym (wylot Krzyckiej) do ul. Orlej oraz ciąg pieszo-rowerowy po wschodniej stronie ulicy od Krzyckiej do Kutnowskiej.

5. ul. Żmigrodzka - 100 m
Króciutki odcinek połączy istniejące ścieżki na ul. Kasprowicza i ul. Rowerowej.

6. ul. św. Mikołaja - 200 m
Kolejne miejsce w centrum, gdzie trzeba będzię usuwać miejsca parkingowe dla aut dla wybudowania prawdopodobnie jednokierunkowej drogi rowerowej, która rozpoczynać ma się za przejściem dla pieszych przy Nowym Świecie i biec nieprzerwanie do ul. Wszystkich Świętych. Tutaj jednak aż prosi się o pas w jezdni, gdyż wydzielona ścieżka spowoduje koeniczność wjazdu na jezdnię na wylocie ul. Wszystkich Świętych, co jest mocno niebezpiecznym manewrem przy obecnym natężeniu ruchu.

7. ul. Ślężna (od Wiśniowej do Swobodnej) - 1500 i 1000 m (zachodnia i wschodnia strona)
Powstać ma dwukierunkowa droga rowerowa po dwóch stronach od ul. Wiśniowej w układzie jezdnia-droga rowerowa-chodnik.

Po wschodniej stronie za ul. Kamienną droga rowerowa ma prowadzić przez parking, gdzie nie trzeba jej wydzielać, za parkingiem będzie już wydzielona dwukierunkowa droga do ul. Sieradzkiej, zakończona przejazdem rowerowym przez Ślężną.

Po zachodniej stronie ma powstać ciągła droga rowerowa od Kamiennej do ul. Sanockiej,  natomiast od ul. Sanockiej do ul. Studziennej będzie rozwiązanie tymczasowe, z uwagi na projektowaną tu Śródmiejską Trasę Południową (ŚTP).

8. ul. Piaskowa, św. Katarzyny i Czesława - 1 x 450 m
Następny fragment sieci tras planowany w centrum Wrocławia to jednokierunkowa (ew. dwukierunkowa) droga rowerowa po zachodniej stronie Piaskowej. Tu należy spodziewać się problemów, m.in. z uwagi na dojazd do planowanego parkingu podziemnego na pl. Nowy Targ.

9. ul. Mickiewicza - 1200 m
Oczywista oczywistość, czyli dwukierunkowa droga rowerowa ma powstać po południowej stronie Mickiewicza - od ul. 9 Maja do ul. Monte Cassino.

10. ul. Jana III Sobieskiego - 770 m

Powstać ma dwukierunkowa droga rowerowa po południowej stronie, łącząca istniejące odcinki od ul. Krzywoustego do Sycowskiej.

11. ul. Nowowiejska (od ul. Jedności Narodowej do ul. B. Prusa) - 330 m
Tu niestety, zamiast pasów w jezdni najprawdopodobniej zaplanowana zostanie dwukierunkowa droga rowerowa po północnej stronie ulicy, co połączy projektowaną przebudowę Nowowiejskiej (tamże także ścieżka zamiast pasów) z istniejącą drogą rowerową na ul. kard. Wyszyńskiego.


* * *
 

Jak nam obiecano, wszystkie projekty będą opiniowane przez  przedstawicieli środowiska rowerzystów, w tym wypadku (procesie) - Wrocławską Inicjatywę Rowerową.

W związu z faktem, iż proces opiniowania jest mocno dynamiczny i nie ma często czasu ani możliwości zaprezentowania koncepcji i uwag do projektów szerszej publiczności (publikując na serwisie), już dziś zapraszamy wszystkich zainteresowanych do składania uwag bądź deklaracji chęci uczestniczenia w procesie (tu jednak stawiamy poprzeczkę: dobra znajomość Stnadardów, przykładów Dobrej Praktyki oraz w zarysie przepisów PORD jest warunkiem koniecznym). Chętnych prosimy o kontakt z redakcją.


Za 500 tys. opracują projekt sieci ścieżek rowerowych

Przetarg na opracowanie projektu 10 km dróg umożliwiających przejazd rowerem przez miasto rozstrzygnięty. Dokumentację przygotują firmy Drosystem i Dro-Kom Damian Geisler

Choć we Wrocławiu jest najwięcej ścieżek rowerowych w Polsce, to nie tworzą spójnej sieci. Od lat wrocławscy cykliści domagają się ich połączenia, dlatego wiosną Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta ogłosił przetarg na hurtowy projekt odcinków kończących już istniejące trasy rowerowe, umożliwiając bezpieczny dojazd cyklistów do centrum.

Na pierwszy przetarg nikt się nie zgłosił. Drugi unieważniono, bo projektant za wykonanie prac zażądał niebotycznej sumy 2 mln złotych. Po tych dwóch nieudanych próbach wreszcie wyłoniono firmy, które opracują dokumentację budowlaną dla strategicznych fragmentów dróg.

Daniel Chojnacki, wrocławski oficer rowerowy: - W najbliższych dniach podpiszemy umowy z Dro-Komem i Drosystemem, które za prace chcą łącznie jedną czwartą wcześniej proponowanej ceny, czyli niecałe 500 tys. zł. Poprzedni oferent żądał wydania na projekt całego naszego rocznego budżetu rowerowego, bo zakładał, że trasy będą kolidować ze wszystkimi miejskimi sieciami. I to właśnie uzgadnianie zmian miało kosztować krocie.

Firmy mają 7 miesięcy na złożenie projektów. Zaczną od konsultacji z rowerzystami, którzy mają określić potrzeby.

Radosław Lesisz z Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej: - Wiemy czego chcemy i czekamy na to spotkanie. Miasto nie jest z gumy i trzeba będzie wykroić dla nas trasy kosztem dróg dla samochodów i pieszych, kompromis jest konieczny. Wszystko może dobrze wyglądać na papierze, ale obawiamy się, że wcielanie projektu w życie łatwe nie będzie. Wiadomo, jest kryzys, a interesy rowerzystów nie są miejskim priorytetem.

Jednak oficer rowerowy uspokaja: - Mając dokumentację projektową, po przygotowaniu studium wykonalności, będziemy się mogli starać o dotacje z unijnej puli na zrównoważenie transportu. Po ogłoszeniu przetargu i wybraniu firmy realizującej projekt liczymy, że już pod koniec 2011 roku znaczna część sieci będzie gotowa. Do jej zamknięcia w całość potrzebne będą jeszcze dwa pakiety, i wtedy Wrocław stanie się przejezdny z północy na południe i ze wschodu na zachód.

Jak połączy się rowerowa sieć

Firma Dro-kom Damian Geisler wykona projekt połączeń na: ul. Grabiszyńskiej (od pl. Legionów do ul. Zaporoskiej), ul. Powstańców Śl. (od ul. Swobodnej do ul. Piłsudskiego), ul. Powstańców Śl. (od ul. Krzyckiej do ul. Kutnowskiej), ul. Ruskiej (od pl. Jana Pawła II do pl. Solnego), ul. Świdnickiej (od ul. Piłsudskiego do ul. Podwale), ul. Żmigrodzkiej (od ul. Kasprowicza do ul. Rowerowej), ul. Św. Mikołaja.

Firma Drosystem przygotuje projekt połączeń na: ul. Ślężnej (od ul. Wiśniowej do ul. Swobodnej), ul. Piaskowej, ul. św. Katarzyny (od ul. Grodzkiej do ul. Wita Stwosza), ul. Mickiewicza (od ul. Paderewskiego do ul. Monte Cassino), ul. Jana III Sobieskiego (od ul. Krzywoustego do ul. Sycowskiej), ul. Nowowiejskiej (od ul. Jedności Narodowej do ul. Prusa).

Agata Saraczyńska, Gazeta Wyborcza 2009-10-19

http://miasta.gazeta.pl/wroclaw

spacer
Łącznik nr 4.......
Ciekawe czy łącznik nr 4 będzie miał połączenie z ulicą Krzycką i ulicą Waligórskiego. --- Łącznik nr 1 nie wyobrażam sobie aby ścieżka lawirowała miedzy blokami . Od Kolejowej do Prostej czyli po północnej stronie ulicy Kolejowej jest dość miejsca aby na chodniku parkowały auta . Szerokość auta to 190 cm wiec nie widzę powodu aby nie mogło tam być ddr. Na zapleczu pawilonów Grabiszyńska 22-34 lepiej zrobić parking niż ddr. Widok : http://sip.um.wroc.pl/agsjarc/open.jsf?view=5772 ---- Łącznik Nr 3 Jeśli ddr ma być jednokierunkowa i prowadzić do Kazimierza Wielkiego to mam nadzieję że będzie przejazd rowerowy i to z lewej strony wysepki, tak aby przeskakujący trasą W-z z zachodu na wschód widzieli wjeżdżającego rowerzystę z wysepki na jezdnię, bo zwykle tam sporo pieszych którzy mogliby rowerzyście zasłonić widok.

benek

Poprawka do tekstu artykułu
Łącznik nr 4 nie będzie biegł zachodnią stroną ul.Powstańców Śl. od Krzyckiej do Racławickiej tylko od Krzyckiej do Kutnowskiej. Od Kutnowskiej w kierunku centrum ddr biegnie pasem zieleni rozdzielającym jezdnie. Zatem przy Kutnowskiej ścieżka wschodnia i ścieżka zachodnia spotkają się i będą prowadziły środkiem

benek

Poprawka do artykułu . Łącznik nr 2
Na stronie Um tez jest niedkłąnie opisany łącznik nr 2 Ulica Powstańćów Ślaskich kończy się na uli Nasypaowej ( estakada kolejowa). Za estakadą jest juz ulica Świdnicka od Ul.Bogusławskiego ( od estakady). Zatem tekst powinien wyglądać tak: 2. ul. Powstańców Śląskich plus ul.Świdnicka. *Powstańców Ślaskich (od ul. Swobodnej do ul.Nasypowej strona wschodnia 100 m) i *ul. Świdnicka (od ul. Nasypowej do Podwala) - 500 m i 300 m (strona zachodnia i wschodnia) ----------------------------------------------------------- Czy aby na pewno różnica długości ? Od Nasypowej do przejazdu rowerowego za Podwalem jest 508 m i nie widzę powodu aby ddr po wschodniej stronie Świdnickiej miałaby być krótsza od strony zachodniej . -------------------------------------------------- Jednokierunkowa droga rowerowa po wschodniej stronie ul.Świdnickiej w układzie jezdnia-droga rowerowa- chodnik w kierunku do centrum. Ścieżka sprowadzona na jezdnię przed skrzyżowaniem z ul.Piłsudskiego. Przechodzi przez skrzyżowanie i prowadzi na pas przyłączony do arkad (można zwęzić jezdnię przy arkadach i wydzielić na niej pas rowerowy) i dalej do pl. Kościuszki. Stamtąd trasa powinna prowadzić do Podwala. -----------Zatem cały łącznik powinien mieć po wschodniej stronie 600 metrów a po zachodniej 500 m. Niejasna jest sytuacja jak ma biec ddr po zachodniej stronie ul. Świdnickiej od ul.Bogusławskiego do ul.Piłsudskiego.

benek

Łącznik nr 5, 7, 2
Łącznik nr 5 nie jest narysowany. Ta kreska szara na południu powinna być trochę krótsza (to ulica Rowerowa) a łącznik powinien ją łączyć z ul.Kasprowicza czyli wypełniać tę małą przerwę. -------------łącznik numer 7 i łącznik nr 2 należy narysować w inny sposób czyli narysować dwie równoległe ddr tak jak jest narysowana na ulicy Ślężnej tam gdzie ddr już jest . Trochę dziwią odległości.Od Wiśniowej do Swobodnej jest 1650 metrów (czyli z grubsza zachodnia strona się zgadza ) Natomiast 100 m po wschodniej stronie jest dziwne. Od Wiśniowej do szkoły przy Dyrekcyjnej jest 1250 metrów i jeśli odjać od tego 250 m parkingu miedzy Ślezą a górką to by pasowało. Dziwi natomiast dlaczego ddr po wschodniej stronie nie miałaby iść dalej za dyrekcyjną do Swobodnej. Wszak chodnik po wschodniej stronie ul.Ślężnej jest szerszy niż po zachodniej. Tak przy przystanku autobusowym jest wręcz niemożliwością wcisnąć ddr Bym może zatem te 1500 m dotyczy strony wschodniej ale tu się z parkingiem nie zgadza a i strona zachodnia na 100 m byłaby za krótka skoro do Dyrekcyjnej jest 1250 m. Co gorsze ostatnie zmiany organizacji ruchu ( likwidacja lewoskrętu z Piłsudskiego w Powstańców) powodują że spokojna dotąd ul.Komandorska przejmie większy ruch. Co ciekawe rok temu na Komandorskiej poobniżano krawężniki wzdłuż 5 metrowych chodników chronionych słupkami przed autami i byłaby tam niezła ddr gdyby ją dociągnąć do Kamiennej. Wiadukt kolejowy nad Komandorską jest sto razy bezpieczniejszy niż nad Powstańców Śląskich i nad Peronową . Po pokonaniu wiaduktu można jechać Bogusławskiego na wschód i na zachód bardzo bezpiecznie. Ul Komandorska jest nieodkryta przez rowerzystów bo się ślepo kończy z obu stron ale gdyby obniżyć krawężniki przy samym Uniwersytecie Ekonomicznym to przez kilka lat zanim powstaną łączniki byłaby niezłą alternatywą szczególnie dla Ślężnej gdzie nawet łącznik nie ułatwi pokonania wiaduktu nad Stawową/Peronową.

benek

Łącznik 10
Łącznik 10 Sycowska -Krzywoustego ma niewielkie znaczenie poza tym, że będzie spinał kawałek ścieżki wzdłuż Sycowskiej. W miejscu brakującego łącznika jest chodnik praktycznie nie uczęszczany przez ludzi. Niestety po wykonaniu łącznika dojedziemy do estakady na Bora Komorowskiego. na estakadzie chodniki mają po 2,5 metra i po remoncie oddzielone są od jedni barierą.Zatem jazda po chodniku nie jest niebezpieczna i można by ja zalegalizować robiąc z jednej strony ddrip. No ale tak ślimak jest jednokierunkowy (tylko do wjazdu) i jadąc od Polaru trzeba przejechać górą całą estakadę aby potem cofnąć się pod jej środek na al.Sobieskiego. Zatem estakada na Komorowskiego przerywa ciąg ścieżek w stronę dużych osiedli w pobliżu Polaru. Jest możliwość wykonania bezpiecznego skrótu tam gdzie ma się zaczynać południowy koniec łącznika 10. PKP właśnie remontuje wiadukt na Widawą. Piesi i zapewne rowerzyści wydeptali tam skrót do ul.Piwnika Ponurego, przechodząc pod mostem drogowym , potem mostkiem nad kanałem i następnie pod mostem kolejowym do drogi przez działki. To ciekawa skrót i kilka lat temu tamtędy jechałem. http://sip.um.wroc.pl/agsjarc/open.jsf?view=5774 Wystarczyłoby "za grosze" poprawić zjazd ze ścieżki na moście drogowym pod most. A ponieważ jest to tuż przy łączniku może by się projektant też tym zjazdem zajął. Jak pisałem łącznik ma zapewne niewielkie znaczenie dla tych co się spieszą, bo ci wybiorą jazdę ul.Krzywoustego jeśli będą jechać z osiedli przy Litewskiej. Na ale może łącznik będzie "wymalowany pędzlem" a przebudowa będzie dotyczyła tylko wysepek i przejazdów na jego trasie więc koszt może będzie niewielki.

benek

Łącznik 11- i propozycje
Ciekawi mnie ko będzie jeździł północna stroną Nowowiejskiej jak tam potrzebne są miejsca parkingowe dla rodziców dowożących dzieci do dwóch przedszkoli i szkoły. Rowerzysta wolałby jechać przy parku lub po nim. Trasa alternatywna do proponowanego łącznika to ulica Orzeszkowej która choć ślepa to jednak można jechać dalej na zachód poprzez wielka bramę i największe podwórko we Wrocławiu. Jest przepiękna trasa na południe od Nowowiejskiej ale ze względu na skos ulic mało czytelna. To bardzo wygodna droga bo prowadzi przez dwa parki i ulice Wygodną :) http://sip.um.wroc.pl/agsjarc/open.jsf?view=5776 Jedziemy od Jedności Narodowej na wschód, wjeżdżamy w spokojną ulicę Wygodną , potem w podobna bo ślepą ul.Kluczborską . Jedziemy parkiem koło kościoła do ul.Prusa a tam mamy ddr po obwodzie parku Nowowiejskiego wzdłuż ulicy Prusa. i jesteśmy na drugim końcu łącznika który niewiele spina. Jeśli ktoś naprawdę by chciał gdzieś dojechać i ominąć dalszą jazdę wzdłuż Nowowiejskiej to jedzie uliczkami garażowymi przez podwórka . Czyli nie dojeżdża ul.Prusa do Nowowiejskiej tylko skręca w Rozbrat potem w Chemiczną, dalej podwórkiem które o dziwo jest starą częścią ulicy Chemicznej do ul.Krzywej, która jest o tyle dziwna że na niej nie ma domów a tylko garaże. Tu małą przeszkoda na ul.Piastowskiej ale po 50 metrach wracamy na ulice Nowowiejska która tu jest już praktycznie bez ruchu bo on kierowany jest w Piastowską. Zatem uspokojoną częścią Nowowiejskiej dojeżdżamy do Sienkiewicza w okolice Kredki gdzie właśnie oddano nową ścieżkę w stronę Mostu Szczytnickiego. Podobna trasa jest na północ od ul.Nowowiejskiej:wielkie podórko od Jednosci Narodowej, Orzeszkowej, Walecznych. uspokojona cześc Nowowiejskiej , ściżka wzdłuż Grunwaldzkiej i mamy wielki węzeł ścieżek na ul.Kochanowskiego. Tu rzut okiem na mapę http://tnij.org/ddr-la,czniki --Aby zauważyć że na świeżo wyremontowanej ul.Kochanowskiego brakuje 300 m ddr do ul.Czackiego ( to ta z prawej równoległą do Kochanowskiego.---Brakuje 230 metrów na ul.Mickiewicza od Parkowej do mostu Zwierzynieckiego.---Brakuje 470 metrów na uli.Wyszyńskiego od Benedyktyńskiej do Prusa. Z braku miejsca na Wyszyńskiego można by tymczasowo puścić ddr po Sępa Szarzyńskiego czyli należy wykonać dwa przejazdy ( przez Prusa od Szarzyńskiego i przez Sienkiewicza oraz 110 m ddr od Benedyktyńskiej na północ po chodniku o szerokości 4 metrów. -----W ten sposób wykonując tylko 100 metrów ścieżki można wykonać jedyne połączenie dzielnic północnych z centrum Propozycje powyższe 3 miniłączników : http://sip.um.wroc.pl/agsjarc/mapviewer.jsf?width=1040&height=745

benek

Poprawiam się co do łącznika nr 1
Za pierwszym czytaniem nie zrozumiałem, za którą linią zabudowy wzdłuż Grabiszyńskiej ma biec ddr. W notce jest prawidłowo, że po północnej czyli za budynkami nr 43-67. Tu są dwie możliwości:albo parkiem, albo tuż za kamienicami co będzie w konflikcie z parkującymi tam mieszkańcami, bo niewielkie podwórka przetnie ddr zapewne w ich połowie. Po stronie południowej ul.Grabiszyńskiej wzdłuż pawilonów jest wystarczająco dużo miejsca na wspólną ddrip. Ważne aby światła na przejazdach przez ulice Piłsudskiego były dokładnie takie same jak na jezdni bo inaczej rowerzyści będą musieli pokonywać przejazd na przedłużonym cyklu tak jak na większości dużych skrzyżowań z torowiskiem. Mam nadzieję, że będzie wykonany też przejazd przez Grabiszyńską.

benek



ilosc komentarzy: 7
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ - dnia 2017 - 11 - 22
 
mapa tras
za: www.wroclaw.pl
 
   
lista pozostałych artykułów w dziale aktualności
 
home
o nas
działania i opinie
miasto
rekreacja
biblioteka
warto wiedzieć
aktualności
prasa